I vores moderne tidsalder er digital markedsføring det helt store. Med nærmest alt og alle på nettet, er der heller ikke noget at sige til dette. Synes man som firmaejer, at man ikke har nok indtjening, er der heldigvis hjælp at hente. Der er nemlig flere kriterier der gør, at et firmas hjemmeside bliver mere tilgængeligt på nettet.
Gør det nemmere for kunderne
Vil man sælge produkter eller ydelser online, handler det i stor grad om at være synlig. Så er det nemlig en hel del nemmere som forbruger, at finde den rigtige hjemmeside. I denne bog om markedsføring, vil man blandt andet kunne læse om noget der hedder SEO. Dette står for Search Engine Optimization. Hvis man som firma sælger hækkeklippere, vil man gerne være den første hjemmeside folk ser på Google når de søger efter ordet hækkeklipper. Har man ikke lavet nogen form for SEO arbejde på sin hjemmeside, ligger man måske på side tre på Google. Så er der altså ganske få kunder at hente.
Det er også muligt at betale sig til mere synlighed på Google. Med Google AdWords, også kaldet Google Ads, kan man nemlig betale sig til det. Søger man efter et produkt på Google, kommer der ofte nogle annoncer frem i toppen. Og det er netop disse, der er tale om. Dette er nemlig en super måde at nå ud til flere kunder på.
Få styr på de sociale medier
Der er i dag mange forskellige firmaer og butikker, som gør brug af de sociale medier. Dette er en god måde at erhverve nye kunder samt kommunikere med nuværende kunder på gennem storytelling. Har man eksempelvis en Facebook side som flere kunder følger, kan man på den måde reklamere med tilbud og lignende. Det er en ganske glimrende måde at få mere omsætning på. Sociale medier kan hurtigt komme til at fungere som en slags gratis reklamering. Jo flere mennesker der synes godt om siden, jo flere vil typisk også se den. Hvis en person med 500 Facebook venner synes godt om din side, kan det være at 80 af disse også ser siden. Måske tager de 20 af disse venner et kig på siden, hvoraf 4-5 af dem også synes godt om siden. På den måde kan det hurtigt sprede sig, er man god til at nå ud til folk.
Blandt de kunder man har, kan der hurtigt opstå et ”community”. Både kunder samt folk der interagerer med et firma eller butik på sociale medier, bliver en del af dette community. Vil man nå ud til disse, er community management en god strategi. Det er nemlig fedt som kunde at være i stand til at komme i kontakt med et firma. Det kan både være for at beklage sig, men også for at rose dem for deres produkt og service. Det er med at møde sine kunder, og give dem hvad de vil have. Alt dette samt meget mere, kan du læse om i Help Marketing Bogen. En ganske glimrende markedsføring bog for dig, der gerne vil fremme dit produkt og dine ydelser.